בניית פרגולה מעץ

אין כמו אנשי המקצוע מחברת אלונים בכדי להעיד כיצד, בעזרת קורות עץ, כלי עבודה וחומרי עזר שנבחרו כהלכה, ניתן לבנות פרגולה מרשימה. למעשה, לאחר הדרכה מתאימה ומעט תבונת כפיים, אפשר להקים פרגולה מעץ באופן עצמאי. יש לעבוד נכון ובזהירות ולבחור עץ מאיכות מעולה ומספקים אמינים. ועוד דגש חשוב לפני שמתחילים: היעזרו בכלי עבודה איכותיים וזכרו להפעיל אותם נכון. אל תשאירו כלי עבודה פועלים ללא השגחה וודאו שאתם מבינים היטב את התוכניות והמידות.

אחת ולתמיד, האם יש צורך ברישיון

בעבר, על מנת להקים פרגולה היה צריך לפעול באופן דומה להוספת חדר או אגף למבנה בנוי. עם הזמן, הוחלט להקל בנושא זה. אמנם, בהקמה של פרגולות יש לפעול לפי התקנות, אך אין צורך להוציא רישיון בניה או אישורים מורכבים אחרים. כאשר מתקיים אישור של קונסטרוקטור שהמבנה יציב, האישור הרשמי להקמה יגיע חיש קל. עם זאת מומלץ לעשות את כל הבדיקות בטרם הבנייה.

בניית פרגולת עץ

אסור להיחפז: הכל מתחיל בתכנון הראוי

בניית פרגולה מעץ יכולה להיות פשוטה ויכולה להיות מורכבת, תלוי בציפיות. בניה באופן עצמאי יכולה לחסוך בהוצאות . בהנחה שאינכם מתמחים בנושא זה או עוסקים בקונסטרוקציה ביום יום, הקדישו לכל שלב את מלוא הזמן הנדרש. ערכו שיעורי בית ובכל שלב ושלב וודאו שאתם יודעים מהיכן אתם מתחילים ובאיזו צורה מסתיים שלב זה.

תשתית קונסטרוקציה, דיפון ויסודות

כדאי לדעת שפרגולה ניתן לבנות מסוגים שונים של עץ. ניתן להשתמש בקורות מעצי אורן מחוטא או לא מחוטא [ עץ מחוטא מגביר את עמידות העץ לחרקים ולריקבון ומזוהה לרוב בצבעו הירקרק]

עץ גושני או עצים אחרים. בהתאם לתכונות העץ, עוביו וגודל הפרגולה, כך יש לבחור את הקורות ולתכנן את ההרכבה.

תכנון עמודי תמיכה

ביסוס ועיגון עמודי התמיכה תלוי בתנאים במקום. ניתן לעגן על גבי תושבות על מרפסות מרוצפות, תשתית בטון או דק קיים. בהעדר כל אלה יש ליצור תשתית חדשה ויציבה מספיק

פרגולה יכולה להיות מרחפת, כלומר ללא עמודי תמיכה. תכנון וביצוע פרגולה כזאת דורש עבודה של בעל מקצוע ולא מומלץ לבצעה לבד.

איזה קירוי מתאים לפרגולה מעץ

לפרגולה מעץ ניתן לבחור קירוי שיספק צל, הגנה מגשם  וגם יהיה דקורטיבי. דוגמאות לקרויים כאלה הם מחצלות מבמבוק , סרגלי עץ, לוחות סנטף שאינם חדירים לגשם או כל קירוי אחר הקיים בשוק. יש לדעת מראש מהו הקירוי הנבחר ובהתאם לכך לבנות עבורו את התמיכות המתאימות. את הפרגולה ניתן לשדרג ע"י הוספת סגירת חורף, בהתאם לעונה. כך ניתן להשתמש במבנה העץ הנאה שלכם, גם בעונת הקיץ וגם בעונה הגשומה.

תחזוקה –   חובה לצבוע בצבעים מתאימים ולחדש את הצביעה מדי שנתיים בהתאם למידת החשיפה הישירה לשמש ומים.