בחירת האדריכל –תכנון הבית

האדריכל הוא האיש שיהפוך חלום לתכניות עבודה למימוש. הוא בעל המקצוע שתפקידו להבין את צרכיכם,טעמכם והעדפותיכם ולהפכם לבית מגורים יפה ופונקציונאלי .

בחירת האדריכל המתאים לכם צריכה איפה להיעשות בתשומת לב רבה שכן הוא האיש החשוב ביותר בשרשרת הבנייה.

במה נתרכז בחיפושינו אחר אדריכל?

סגנון התכנון- ראיתם בית המוצא חן בעיניכם,נסו לברר מי תכנן אותו,אפשר לדבר עם בעלי אותו בית ולנסות דרכם להתרשם מחוויית העבודה מול אותו אדריכל.

המלצות-  דרך מצוינת לבחור בעלי מקצוע שונים ובכללם האדריכל.

תקציב –  מחירי האדריכלים  נעים בטווחים נרחבים מאוד ומושפעים בין היתר משמו ויוקרתו בשוק התכנון,מניסיונו ומידת הביקוש לשרותיו. לא בהכרח יכולותיו המקצועיות של אדריכל תואמות את רמת המחירים אותה הוא דורש. ניתן למצוא אדריכלים צעירים,יצירתיים ומוכשרים בעלויות סבירות.

כימיה –  ביניכם לבין האדריכל תעזור מאוד לעבור את תקופת הבנייה שמעצם טבעה מזמינה לחצים וחילוקי דעות, בצורה נעימה יותר.

שימוש בתכנות תכנון מתקדמות-  עליכם לוודא כי האדריכל יוכל להציג בפניכם את ביתכם על המחשב בהדמיה תלת ממדית מכל הכיוונים כולל מה רואים כשנמצאים בתוך הבית ומכיוונים שונים. התכנות קיימות ומאוד עוזרות לאנשים המתקשים להבין מתכניות כיצד יראה ביתם.

תכנון הבית

לא ניתן להפריז בחשיבות שלב זה. יש להקדיש לו זמן וסבלנות,התכנית-זה הבית בו תחיו יום יום במשך שנים רבות,כל טעות או חוסר מחשבה מוקדמת ילוו ויתסכלו אתכם לאורך זמן רב.אפשר למנוע זאת. איך מתחילים?

חשוב לזכור ככל שהבית פשוט יותר בתכנונו- זול יותר יהיה לבנותו ולהיפך.אלמנטים מסובכים,פינות רבות,גגות מרובים,חלונות מפרץ ,מפלסים,מרתף כל אלה מייקרים משמעותית את הבניה.

לפני פגישתכם הראשונה עם האדריכל הקדישו מעט זמן לעבודת הכנה.הגדירו לעצמכם את העדפותיכם הבסיסיות, לדוגמא– אנו רוצים בית חד קומתי [ כי מדרגות מעייפות ואם לא חייבים..] 3 חדרי שינה לילדים,יחידת הורים עם מקלחת צמודה ,חדר משפחה בנפרד מהסלון ,חדר עבודה שקט ומרוחק,סלון,מטבח וחדר אוכל המחוברים בחלל אחד גדול. חלונות ענקיים אל הנוף מהסלון,ויטרינה היוצאת לדק גדול .חדר שירותים לאורחים. מזווה צמוד למטבח,חדר כביסה עם יציאה נפרדת החוצה .ועוד ועוד.

הרשימה הנ"ל  אולי ארוכה, אך יש להתחיל מהאופטימום הרצוי, לוותר אפשר אח"כ [ בד"כ משיקולי תקציב]

בנוסף, אצל האדריכל תראו תכניות ועליהן מידות וגדלים של חדרים ופתחים, עליכם להכין עצמכן ולהבין מה זה חדר של 3X3 מ' או 5X 4 מ'  . מדדו בפועל חדרים בהם אתם מתגוררים או מבקרים בכדי להבין מה משמעות המספרים האלה על התכנית.

פונקציונאליות-מילת המפתח החשובה ביותר לטעמי. בית זה מקום לחיות בו והוא צריך להיות נוח ומותאם לצרכי המשפחה. לעיתים זה מתנגש עם רצונם של האדריכלים.קריאות ההתפעלות של אורחיכם יפסקו תוך זמן קצר לאחר בניית הבית,כולם יתרגלו למראה המהמם,אבל אתם אלה שצריכים להמשיך לחיות עם התוצאה. אין כאן בחירה של או זה או זה.ניתן לשלב בהחלט תכנון נאה לעין עם נוחות ופונקציונאליות.זו אומנותו של אדריכל טוב..ובעזרתכם הפעילה.

אין כמו מראה עיניים-ביקרתם בבית שמצא חן בעיניכם,כולו או אלמנטים שבתוכו, החמיאו לבעלי הבית,זה עוזר, לרובם לא יהיה אכפת אם תצלמו או תבקשו המלצה על הארכיטקט שתכנן.מותר לכם לנסות ולהטמיע את שראיתם בתוכניות ביתכם.

תכנון הבית הוא מעין משחק פינג פונג ביניכם לבין האדריכל, על יותר ממערכה אחת במשחק הזה, תצטרכו מן הסתם לשלם יותר,הוא מציע תכנית,אתם בוחנים ומבקשים שינויים וחוזר חלילה עד שמתגבשת תכנית ראשונית .

תכנית ראשונית נדרשת לתמחור הבית, קבלת הצעות מחיר מקבלנים בכדי לדעת אם הבית עומד בתקציבכם או שנדרשים שינויים.רק לאחר שתבינו כי ביכולתכם לעמוד בהוצאה תוכלו להתקדם עם האדריכל לתכניות עבודה ולפרטים המופיעים בה. זכרו את האמרה –"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" [ גם השטן…]

על כך בכתבות הבאות.

הנכם מוזמנים להגיב-  alexalonim@gmail.com

דק עץ בבית פרטי

אולי יעניין אותך גם מידע על בניית צימרים