בית עץ לילדים

כולנו רוצים להיות הורים טובים ובעצם לא רק טובים אלא מצוינים. אחד המרכיבים החשובים במסגרת המאמצים להפגין הורות מושלמת הוא להעניק לילדים שלנו חוויות מלהיבות וייחודיות – ואין ספק ש- בית עץ הוא לוקיישן מוצלח במיוחד לצבירת חוויות שכאלה.

גם מהצד של הזאטוטים ישנו ביקוש נרחב לבתי עץ, שכן בתים מלאי קסם אלה מככבים בחלומות של כמעט כל ילד. גם בעידן הסמארטפונים והאפליקציות עדיין ישנה משיכה אל הבילוי בחוץ, הנאה מהחיבור לטבע ובעיקר נחת מהיכולת להכריז על בית כ"שלך", בית שבו מתקיימים חוקים אחרים לגמרי, בית שבו שולטים הדמיון והיצירתיות, בית שבו ניתן להפליג בחלומות וגם לממש לא מעט מהם.

בהתאם, בתי עץ לילדים הם פריט שזוכה לפופולריות רבה, כשגם מגמת ריבוי הבתים הפרטיים, שבהם ניתן להתקין את בתי העץ, תורמת לכך.

בית עץ על הקרקע או על עמודים?

סוגיה אחת עליה יש לתת את הדעת כשרוכשים בית עץ לילדים היא האם למקם אותו ישירות על הקרקע או שמא להעדיף בית עץ על עמודים שכמובן יהיה גבוה יותר והגישה אליו תהיה דרך טיפוס על סולם.

כשמדובר על בתי עץ לילדים קטנים יחסית מן הסתם תועדף האופציה הראשונה, כדי להבטיח את שלומם של הפעוטות והזאטוטים, ולוודא כי אין סכנת נפילה מגובה. לילדים היותר גדולים כדאי להעניק בית עץ גבוה יותר שבאופן טבעי יהיה מרשים יותר ויאפשר להם להתמסר למשחקים עתירי דמיון ורעיונות מקוריים.

מבחינת מידות בית העץ השיקולים המרכזיים הם השטח שניתן להקצות לבית זה ומספר הילדים שצפויים לשחק בו – בית קטן מדי יפחית את ההתלהבות ממנו ועלול אף להישאר זנוח במרכז הגינה, וחבל.

בית עץ לילדים – תוספות שמוסיפות המון

אמנם מעצם קיומו תורם בית עץ לילדים שעות רבות של נחת אמיתית ובילויים מלאי דמיון והנאה, אבל מצד שני ילדים, ובפרט אלה היותר צעירים, נוטים להשתעמם וזקוקים לגיוון, ועל כן כדאי לשקול הוספת פריטים שונים לבית העץ.

בין האפשרויות להעצמת אפשרויות הבילוי באותם בתי עץ לילדים בולטת המגלשה, שמאפשרת ירידה מהירה מבית העץ אל הקרקע. כמו כן ניתן לתלות נדנדות על אחת מקורות העץ (כמובן חובה לוודא כי היא חזקה דיה כדי לשאת את המשקל), ועוד אופציות הן מרפסת שבה יוכלו הילדים לשבת וליהנות מבריזה נעימה, בריכת שחייה קטנה לצד בית העץ, מבחר רחב של פריטים לטובת עיצוב הפנים של הבית מהעץ והמהדרין יבנו בית עץ גדול יחסית עם מספר חדרים שמדמה באופן מדויק בית אמיתי לגמרי.

והכי חשוב, בטיחות: על מה אסור להתפשר כשקונים בית עץ לילדים?

כמובן שעיצוב בתי עץ לילדים מצית את הדמיון ובהתאם מוקדשת כך תשומת לב רבה, אולם ישנו נושא חשוב לא פחות ובעצם אף יותר: הבטיחות.

על שלומם ובריאותם של הזאטוטים אסור בשום פנים ואופן להתפשר, ועל כן חובה לרכוש עבור ילדים בית עץ אשר מורכב אך ורק מעצים שעומדים בכל התקנים הרלוונטיים. בפרט יש לוודא כי הם עמידים לאש בהתאם לדרישות ולהנחיות העדכניות של הרשות לכבאות והצלה.

באופן טבעי גם הרכבת בית עץ לילדים מחייבת תשומת לב רבה, אפילו רבה מהרגיל, כך שהם יוכלו לשהות בבית העץ "שלהם" כמה זמן שירצו ולשחק בו כל משחק שירצו – ואתם תוכלו להתבונן במחזה משובב הנפש בנחת ובראש שקט.

בית עץ לילדים

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על: