מדריך לצביעת פרגולת עץ

פרגולות מעץ הן  פתרון הצללה חיוני במדינה כמו ישראל שבה ברוב ימות השנה ישנה סכנה של חשיפה מופרזת לשמש – הפרגולה מאפשרת לנו ליהנות מהגינה הביתית או במרחב ציבורי כזה או אחר משהייה תחת כיפת השמיים בלי להזיע ובלי לספוג קרינה רבה מדי – אבל בנוסף פרגולות עץ משדרגות ומייפות את הבית ומוסיפות שטח לפעילות משפחתית מוגנת משמש וגשם.

למעשה, במקרים רבים השדרוג של הגינה או המרחב בו מותקנת הפרגולה הוא כה משמעותי מההיבט האסתטי עד שאנחנו כלל לא זוכרים את הייעוד המקורי של פתרון ההצללה. לעומת זאת, את יופייה של פרגולת העץ כשרק הותקנה אי אפשר לשכוח, ואם הוא מתעמעם מעט עם השנים – בשל השפעת השמש ופגעי מזג אוויר אחרים – מן הסתם נרצה לשחזר את המראה המקורי של הפרגולה או לחילופין לצבוע אותה מחדש, לשיפור המראה ולהארכת משך חייה.

חשוב להדגיש שצביעת פרגולה אינה פרויקט מסובך ולבטח לא משימה בלתי אפשרית. עם מעט יוזמה, הדרכה נכונה ושימוש בחומרים איכותיים, כל אחד יכול להפוך פרגולת עץ שמעט התיישנה לאחת שנראית כמו חדשה.

הכנת פרגולות עץ לצביעה

עוד לפני שמתחילים לצבוע פרגולת עץ או לחדש את הצבע, צריך להכין אותה לצביעה.

בהקשר זה כדאי לדעת שהצבע של פרגולות לא דוהה באופן אחיד, שכן לא כל חלק חשוף באותה מידה לשמש. בנוסף יכול להיות למשל מצב שבו יש חלק של הפרגולה שבאופן קבוע נרטב בגלל שהוא בטווח של ממטרה, וגם לכך תהיה כמובן השפעה על הבלאי באותו מקום.

בכל מקרה, ישנן מספר אופציות להכנת הפרגולה לצביעה: אפשרות אחת היא לעבור על כל האזורים שנפגמו מסיבה כזו או אחרת וללטש אותם בקפידה עם נייר זכוכית. אפשרות אחרת היא הורדת הצבע הישן בעזרת חומרים מסירי צבע ואח"כ שטיפה בלחץ מים (וכמובן להמתין עד שהמשטח יבש לחלוטין לפני שצובעים אותו) ועוד אפשרות היא שימוש בחומרים ייעודיים לניקוי עץ.

באילו צבעים אפשר לצבוע פרגולת עץ?

ישנם 3 סוגי צבעים שבהם ניתן להשתמש לחידוש פרגולות עץ:

צבעים על בסיס מים.

שמנים החודרים לעץ ומגנים עליו.  באים בגוונים שונים

צבעים אטומים – אופציה שמתאימה לפרגולות עץ שממוקמות כך שהן חשופות במידה רבה להשפעות מזג האוויר.

כיצד מתבצעת צביעת הפרגולה?

צביעת פרגולה מעץ היא פעולה שכאמור כל אחד יכול לבצע בכוחות עצמו.

מומלץ  להשתמש בצבעים איכותיים, כשבמידת הצורך תוכלו להתייעץ עם מי שהתקין אצלכם את הפרגולה כדי לדעת אילו צבעים מתאימים לה, האם יש צורך בשכבת בסיס לפני שכבת הצבע עצמו ובאיזו תדירות כדאי לחדש את הצבע.

בנוסף חשוב להקפיד על בטיחות בזמן הצביעה ובפרט אם אתם משתמשים בסולם כדי להגיע לכל פינה בפרגולה.

פרגולות עץ על עמודים

אולי יענייך אותך קריאה נוספת על: