קרקעות למכירה – להשתמש נכון בקרקע

רכישת קרקע היא דבר מאוד משמעותי, בין אם אנחנו בוחרים לרכוש בשביל לבנות עליה מבנה לשימוש עצמי ובין אם אנחנו בוחרים לרכוש בשביל לבנות מבנים להשכרה. מדובר בהשקעה מאוד משמעותית, הן מבחינה כספית והן מבחינות אחרות. לכן אנחנו צריכים לדעת מה לעשות איתה, איך להשתמש בה בצורה נכונה.

כמו שאנחנו יודעים, אין בישראל הרבה קרקעות למכירה, מדובר במצרך מאוד נדיר ולכן גם מחירן הוא מאוד גבוהה. לכן כשאנחנו מחפשים קרקעות שמוצעות למכירה, עלינו לבחון היטב מספר נקודות, בטרם אנחנו נכנסים להשקעה ולפני שאנחנו משתמשים בקרקע לצורך כזה או אחר.

ראשית, כשאנחנו מחפשים קרקעות למכירה, הרי שעלינו לבחון את המיקום שלהן ומה בדיוק אנחנו יכולים לעשות במקום. יש קרקעות במקומות מסוימים, אשר ניתן להשתמש בהן אך ורק לצורכי מסחר, לעומת זאת יש קרקעות שמיועדות למגורים. אנחנו צריכים לבחור את הקרקע שמתאימה לנו.

שנית, עלינו לוודא שהקרקע בכלל מתאימה לבנייה. בין אם זה מבחינת תוכניות פיתוח ובין אם זה מבחינת מצב הקרקע. לשם כך אנחנו נזמין סקר שיבחן ויקבע האם הקרקע מאושרת לשימוש.

שלישית, כמובן שעלינו להגדיר בצורה ברורה ונכונה מה האפשרויות שלנו מבחינה כלכלית, מה עומד לרשותנו, בין אם זה לרכישת הקרקע ובין אם זה לאחר מכן, כשנרצה לבנות עליה. קביעת תקציב ברור, דרך הון עצמי והלוואות, יעזרו לנו לתכנן טוב יותר את הפרויקט שלנו.

חשוב לציין, אנחנו יכולים להשתמש בקרקע שאנחנו רוכשים לצרכים שונים, זה יכול להיות לצורכי מגורים, מסחר, מלונאות או כל דבר אחר. מן הסתם, אנחנו נצטרך לשקול את כל האופציות בהתאם למה שנכון עבורנו, לא רק באותה נקודת זמן, אלא גם לטווח הרחוק.

איך אנחנו יכולים לבנות על הקרקע

כשאנחנו מתכננים לבנות מבנה מסוים על הקרקע, עלינו כמובן לקבל לכך את האישורים הנדרשים, על פי התוכנית שלנו ועל פי מה שמותר לבצע במקום.

מעבר לכך, אם אנחנו רוצים לבנות מבנה מסוג מסוים, אזי שעלינו לוודא שהוא יתאים לצרכים שלנו. למשל, אם אנחנו מעוניינים להקים מבנה מעץ, אז אנחנו צריכים לבדוק כיצד להתאים אותו לצרכים שלנו, איך אנחנו יכולים להשתמש בו בצורה נכונה ומעבר לכך, עלינו לבחון את האנשים הנכונים שיבנו אותו עבורנו. במקרים מסוימים, אנחנו נקנה מבנה מוכן מראש ובמקרים אחרים, הרי שנידרש להזמין צוות מקצועי שמתמחה בעבודות בעץ, בשביל שהוא יבנה אותו עבורנו.

כמובן שבנייה בעץ זו רק אפשרות אחרת, אפשרות מאוד רלוונטית ומקובלת בתנאים שונים, למשל כשרוצים לבנות בתי הארחה או אפילו בית מגורים. מן הסתם, גם במבנים רגילים, אנחנו יכולים להוסיף אופציות שונות מעץ, בהתאמה למקום. החל מפרגולות, דקים ודברים אחרים. הכל על פי תנאי המקום, הצרכים שלנו והאישורים שנקבל לשם כך.