בניית צימרים

צימרים הוא מושג הלקוח מהשפה הגרמנית ומשמעותו המילולית הוא חדרים והכוונה היא לחדרי אירוח להשכרה. לרוב בבתיהם של אנשים המחפשים הכנסה נוספת. בארץ הכוונה היא בדרך כלל לבקתות נופש ולרוב ,אנשים מעלים בדמיונם בקתות עץ הטובלות בנוף ירוק ומלאות בשלל פינוקים.

קיימים בארץ אלפי מבנים שונים המיועדים להשכרה למטרת קיט ונופש העונים להגדרת צימרים במובן הרחב. בחלקם בתי אבן או מבנים שעברו הסבה למטרה זו. ברצוני להתמקד במאמר זה בבקתות עץ שנבנו במיוחד למטרה זו של נופש וקיט.

בניית צימרים מעץ

צימרים הם לרוב מבנים ניידים הנבנים בהזמנה מיוחדת עבור כל לקוח על פי המפרט שהוא מבקש. הם נבנים באתר של היצרן ומובלים לאתר שבו יוצבו לאחר סיום בנייתם וסיום הכנת האתר המיועד. הכנת האתר המיועד דורשת הכנת דרכי גישה למשאית המובילה, למנוף שיניח את המבנה במקומו . הכנת ביסוס מפולס עליו יונח המבנה. לרוב גם הכנת תשתיות מים ביוב חשמל ועוד.  חלקם של תשתיות  אלו יכול  להתבצע גם לאחר מיקום המבנה.

תכנון בניית הצימר

נעשה לרוב בשיתוף בין הלקוח והחברה הבונה. הגורם המגביל בתכנון הוא הצורך להוביל את המבנה על כבישי הארץ. מגבלה זו לא קיימת כאשר הצימר נבנה מלכתחילה באתר של הלקוח. ניתן גם לבנות  יחידה גדולה יותר ע"י צירוף מספר יחידות קטנות שניתן להובילן. הגודל המקסימאלי שניתן להוביל על הכבישים [ותמיד בליווי רכבים נוספים] הינו  עד 12 מטר אורך ולא יותר מ 4.5 מטר רוחב ליחידה בודדת. נהוג לבדוק עם החברה המובילה שאכן יכולה להוביל ולמקם את המבנה במקום המיועד לו בטרם סגירת חוזה ותחילת הבנייה.

בניית צימר מעץ והובלתנו על מוביל

בחירת היצרן  

 יש להעדיף כמובן חברות ותיקות בעלי רקורד מוכח בתחום. לראות מבנים קיימים ,לדבר עם לקוחות קודמים ולהתרשם עד כמה שאפשר מאיכות העבודה ורמת השירות בזמן הבנייה ובתקופת האחריות שלאחריה.

מפרט טכני כללי

. קיימים הבדלים באיכות החומרים וטיב העבודה בין החברות השונות. מומלץ מאוד להיכנס לעובי הקורה, תרתי משמע, וללמוד את ההבדלים במפרטים הטכניים בין החברות השונות על מנת שההשוואה ביניהם תהיה מושכלת ולא תתבסס על המחיר בלבד. יש לשים לב לאיכות הבנייה ,החומרים ,הבידוד וכל אותם אלמנטים שלא ניתן או קשה יהיה לשנותם בעתיד ללא השקעות גדולות. את רמת האבזור הפנימי אפשר לשנות בעתיד ביתר קלות. כדאי לבדוק היטב מהו המיגון כנגד אש אותו ביצעה החברה היצרנית, מהי האחריות הניתנת עבורה למבנה ואת מה היא מכסה. בתכנון המבנה מומלץ להימנע ככל האפשר מאלמנטים מסוכנים כגון מדרגות או סולמות לא תקניים לגלריה, חוסר מעקות בטיחות וכדומה.

תחזוקה שוטפת

נכונה תכלול את צביעת המבנה לעיתים כפי שיידרש על פי תנאי הסביבה וסוג חומרי הציפוי החיצוני של המבנה. רצוי לברר עם היצרן לגבי התחזוקה וכיצד זו משפיעה על מידת האחריות שהוא נותן למבנים. לרוב המבנים עשויים בצורה איכותית סבירה ומעלה וע"י טיפול נאות בהם ישמשו את מטרתם במשך עשרות שנים.

בניית צימרים - מבנה נייד

אולי יעניין אותך מידע נוסף על: