בחירת הקבלן – העבודה המשותפת.

מאמר זה יאפשר לכם לראות את נושא בחירת הקבלן דרך עיניו של קבלן.

ולמה זה חשוב? כי הקבלן הוא זה שיוציא אל הפועל את התכניות הטובות שתכננתם, ביכולתו להפוך את הליך הבנייה לחוויה, אך גם לסיוט. בחירה מושכלת המתבססת על המלצות וכימיה טובה יכולה להיות ההבדל כולו, בין חוויה מעצימה למפח נפש יקר וכואב.

אז איך מתחילים? המלצות, המלצות ושוב המלצות. פנו לחברים, משפחה ואנשים שאכפת להם מכם לקבלת המלצות. לאחר שנפגשתם איתו והתרשמתם, תחושת בטן בד"כ לא משקרת. לכו לראות עבודות שביצע אותו קבלן. רצוי ללא נוכחותו בכדי לאפשר לבעלי הבית להתבטא בחופשיות. התרשמתם לטובה? בקשו הצעת מחיר כתובה ומפורטת עבור התכנית האדריכלית שלכם. אל תסתפקו בהצעה אחת כמובן, אך אינני ממליץ גם על יותר מ-3 או 4 הצעות, זה מבלבל ומקשה על ההחלטה. לכשיהיו בידכם מספר הצעות, תוכלו לשוב ולהיפגש עם הקבלנים, לשאול ולקבל הבהרות על בסיס ההצעות שקיבלתם. את כל הדברים האלה הייתם מן הסתם שומעים גם מאחרים, אלא ש…

כקבלן אייעץ לכם לגבי מספר נושאים הקשורים בעבודה מולנו, הקבלנים.

  • ניסיונות להורדת מחיר- זה לגיטימי,עד גבול מסוים. לעולם אל תנסו לנצל מצוקתו של קבלן המשדר שזקוק מאוד לעבודה הזו, בכדי להוריד את מחירו עוד יותר. הוא עוד עלול לרדת במחיר ולקחת את העבודה והתוצאה- גול עצמי, או שיריתם לעצמכם ברגל (כל אחד שיבחר את הביטוי הנראה לו) ולמה? הקבלן ינסה לחסוך בכל מקום אפשרי ואתם לא תדעו. תקבלו מוצר נחות יותר. החל מחיסכון בחומרים יקרים, בשעות עבודה ועוד.
  • עניין של גישה- רק Win\Win יכול להצליח כמו בכל עסקה אחרת. השתדלו לגרום לקבלן לבוא עם חיוך בבוקר לעבודה. זה יקרה אם תבינו שהאיש בא לבנות את ביתכם ולהרוויח כסף לביתו, זה בסדר, לגיטימי וזה צודק. אם תבינו שגם הוא אדם עם עליות ומורדות ורצונות כאלה ואחרים. הוא אינו רובוט ובוודאי שאינו חייב לספוג מכם גערות, עלבונות, צעקות ושאר ביטויים של התנשאות. גישה חיובית מצידכם תביא לגישה חיובית מצידו ולהיפך.
  • בכל שינוי שתבקשו לערוך בבית תוך כדי עבודה, זכרו שיש לזה משמעות כספית בד"כ. בקשו לדעת את עלות השינוי למפרע ולא לאחר הביצוע. לאחר ביצוע, כל ויכוח עם הקבלן על עלות השינוי מזמין צרות ומזמין אי הבנה ורוח רעה ביניכם לבין הקבלן ואתם ממש לא רוצים בזה.
  • כל אחד אוהב טפיחה על השכם על ביצוע טוב. מילה טובה ופרגון שתתנו לקבלן תביא איתה רצון מצידו לתת מעבר לנדרש. התייחסו יפה לכל העובדים באתר- זה ישתלם לכם.
  • הקשיבו לו. לעיתים עקב ניסיונו הרב (גם בזכות זה בחרתם בו) זה יחסוך לכם כסף ועוגמת נפש ע"י שינוי קטן בתכנית.
  • במהלך הבנייה, השתדלו לקבל החלטות ביניכם לבין עצמכם ולגבש חזית אחידה מול הקבלן כזוג. אל תריבו לפניו או לפני עובדיו, זה לא נראה טוב וזה לא מכובד.
  • הסתיימה העבודה- מתיישבים לחשבון סופי. זכרו כי האינטרס העליון שלכם הוא שהקבלן יצא מרוצה מעבודתו איתכם. יתכן מאוד שעוד תזדקקו לו למימוש אחריות או המשך עבודות הרחבה עתידית.
  • כמגשר מוסמך לסכסוכי בנייה, אני יכול להעיד שהאמת שלכם לגיטימית בדיוק כמו האמת של הצד השני וכי אין דבר הנקרא אמת אובייקטיבית. היו נכונים גם לנסות להבין את האמת שלנו,הקבלנים. גם אנחנו מנסים להבין אתכם.

מאמר שלישי בסדרה.

הנכם מוזמנים להגיב-  alexalonim@gmail.com

שיפוץ בית בקנדה

לקריאה על בניה קלה לחץ כאן